Ziggo wil 3-in-1 klanten behouden

Ziggo gaat zich inspannen om meer klanten te behouden. Steeds meer consumenten die eerst een alles-in-1 pakket van de kabelaar hadden stappen over naar een VDSL- of glasvezelabonnement. Het doorvoeren van een aantal kortingen moet deze beweging stoppen.

Zowel in het vierde kwartaal van vorig jaar als het eerste kwartaal van 2013 verliet ongeveer 6 procent van de klanten de kabelaar die eerst een 3-in-1 pakket afnamen. Deze voormalige klanten stapten voornamelijk over naar KPN of één van de dochters van die provider, zoals Telfort.

Ondanks het klantverlies groeide de omzet van Ziggo in 2012 naar bijna 380 miljoen euro. De kabelaar gaf tijdens de presentatie van de cijfers echter wel aan dat ze over het huidige jaar minder goede cijfers verwachten. Het bedrijf heeft op dit moment een schuld van 2,8 miljard euro.

De laatste tijd doen er geruchten de ronde dat de eigenaar van UPC, het Amerikaanse bedrijf Liberty Global, Ziggo wil overnemen. Beide partijen doen hier echter geen concrete uitspraken over. Het is echter de vraag of een eventuele overname zal worden goedgekeurd door de nieuwe waakhond Autoriteit Consument en Markt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *