Vodafone niet eerlijk over glasvezel

Vodafone is bij het verkopen van hun glasvezelinternet niet geheel eerlijk over het contract. De provider stuurt verkopers langs de deuren die mensen vragen om een inschrijfformulier in te vullen terwijl dit meteen een abonnement lijkt te zijn. Verschillende mensen hebben bij het consumentenprogramma Kassa hier over geklaagd.

Vodafone gaat van deur tot deur in wijken waar in de toekomst mogelijk glasvezel wordt aangelegd. Er wordt pas daadwerkelijk een nieuw netwerk in de grond gelegd als minimaal 3 op de 10 mensen van te voren aangeven een abonnement te willen. Veel mensen denken dat ze nergens aan vast zitten bij het invullen van een formulier, maar het is een meteen een contract voor een internet, telefonie en televisie.

Ook over de voorwaarden van het contract zijn de verkopers niet altijd eerlijk. Zo meldt een klant aan Kassa dat er was beloofd dat het pakket gratis zou worden geïnstalleerd, terwijl ze er uiteindelijk voor moest betalen. Het beloofde nummerbehoud bleek ook niet mogelijk.

De meeste mensen komen er pas te laat achter dat ze een abonnement hebben afgesloten, waardoor de annuleringstermijn van 8 dagen al is verlopen. Volgens Kassa en de Consumentenbond moet Vodafone duidelijker zijn over de voorwaarden. De provider heeft na bemoeienis van Kassa alsnog een aantal contracten ontbonden.

IFrame

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *