Tele2 Nederland in de lift

Tele2 doet het goed. Het bedrijf introduceerde deze week nieuwe abonnementen die, voor zover nu al waargenomen kan worden, goed aanslaan. De inzet op alles-in-1 pakketten en het gunstige tarief lijken aan te slaan in ons land.

De Zweedse telecom discounter Tele2 krijgt steeds meer voet aan de grond in ons land. Op mobiel gebied is het bedrijf de vierde aanbieder van Nederland. In het laatste kwartaal van 2013 won de provider ruim 60.000 klanten. Het totaal aantal mobiele klanten schommelt nu rond de 700.000. Dit was een jaar geleden nog geen 500.000. Dit blijkt uit de zojuist bekend gemaakte kwartaalcijfers.

Tele2 zag de omzet uit mobiel met 65 procent groeien en welkomde in 2013 ruim 200.000 klanten. Dit wordt door de meeste providers niet geëvenaard. In tegenstelling tot Tele2 zagen de meeste providers mobiele klanten weglopen.  Hoewel er geruchten gingen dat Tele2 vast breedband wilde afstoten vol voor 4G wilde gaan, melde CEO Mats Granryd dat Tele2 breedband wil blijven aanbieden.

Tele2 profiteert van mobiel internet. De groei van Tele2 wordt aangejaagd door data. Maar ook Tele2, net als alle andere mobiele providers, ziet bel- en smsverkeer teruglopen. De omzet uit mobiel groeide met 5 procent.

Uit de cijfers blijkt veel minder over Tele2’s ambitie op het gebied van glasvezel. Glasvezel wordt nu aangeboden met snelheden tot 100Mb/s maar de focus lijkt er nog niet op te liggen. DSL is nog steeds wat de klok slaat. Het is wachten op het omslagpunt. Dit is uiteraard afhankelijk van het dekkingsgebied.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *