Solcon en XS4ALL scoren goed

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat Solcon en XS4ALL de grote winnaars zijn van het consumentenonderzoek. De Consumentenbond publiceert maandelijks de ProviderMonitor, waarin verschillende telecomproviders worden vergeleken op basis van de kwaliteit van telefonie, internet en telefonie. Ook is de tevredenheid van consumenten over de aanbieders onderzocht.

Dual play

Op het gebied van dual play, een abonnement op basis van internet en bellen, zijn een zevental providers vergeleken. Solcon scoort het beste met een totaalscore van 8,1, gevolg door XS4ALL en ZeelandNet  met respectievelijk een cijfer van 7,9 en 7,8. Solcon scoort het hoogst op het gebied van de kwaliteit van het internet en de omgang met storingen. Daarnaast zijn klanten het meest tevreden over deze aanbieder. Klanten van ZeelandNet hebben het minst last van telefoonstoringen. De kwaliteit van telefonie wordt dan ook het hoogst beoordeeld.

Omdat de Zeeuwse provider het minst goed weet om te gaan met storingen blijft de provider steken op een derde positie in het totaaloordeel. Daarentegen wist XS4ALL beter om te gaan met storingen. Vorige maand werd dit nog beoordeeld met een 6,1. Deze maand is dat opgelopen tot een 7,1. Hoewel klanten aangeven dat de problemen niet in alle gevallen goed worden opgelost, blijkt de klantenservice wel heel goed bereikbaar te zijn. Telfort en Online worden het minst goed beoordeeld door de consument, hoewel ze beiden nog een ruime voldoende weten te behalen (7,2). Zo heeft Telfort in vergelijking met de andere providers veel te maken gehad met internetstoringen.

Triple Play

Voor de abonnementen met daarin internet, televisie en telefonie (triple play)zijn wederom zeven providers vergeleken. XS4ALL voert deze lijst aan en heeft een totaaloordeel van 8,1. De provider heeft dit met name te danken aan de hoge scores op het gebied van de kwaliteit van het internet, telefonie en tv. Daarnaast hebben klanten bij XS4ALL het minst last gehad van internet en telefonie storingen. Ook ZeelandNet weet met een 7,8 een hoog cijfer te behalen. Klanten hebben bij deze provider het minst aantal televisiestoringen. Hoewel Caiway als laatste is geëindigd in de triple play beoordeling, wordt nog wel een 7 behaald. De omgang met storingen kan beter bij Caiway en daarnaast hebben klanten te vaak internetstoringen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *