Nieuwe tv-strategie voor KPN

KPN gaat als eerste Nederlandse provider inspelen op het veranderend kijkgerag van de consument. Volgens de provider is er steeds minder behoefte aan een apart tv-abonnement omdat de Nederlanders steeds meer kijkt via mobiele apparaten als tablets en smartphones. Het traditioneel televisie kijken neemt af.

KPN Play

KPN gaat zich met het nieuwe tv-product ‘Play van KPN’ meer op jongeren richten. Volgende week zal KPN op een persconferentie meer toelichten over de nieuwe strategie. Met Play krijgt de klant straks toegang tot films en series maar ook tot live televisie. KPN wil de dienst ook voor niet KP-abonnees uitrollen. De details hierover volgen snel.

KPN Play is de laatste maanden met select groepje gebruikers getest en zal van juli groter worden uitgerold. KPN benadrukt dat het bedrijf zich nog in de testfase bevindt.  De uitnodigingen voor testers daarvoor zijn deze week verstuurd. Het is nog niet bekend wanneer het product precies beschikbaar komt.

KPN heeft al jaren eerder geprobeerd om livetelevisie aan te bieden via de mobiele telefoon. Dat ging destijds via het DVB-H (digitale video broadcast handhold) netwerk, met toestellen van LG en Samsung. Op het hoogtepunt had het bedrijf 40.000 betalende kijkers, maar in 2011 besloot KPN ermee te stoppen omdat er geen nieuwe toestellen met de standaard op de markt kwamen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *