Miljoen interactieve tv-klanten KPN

Als KPN de klanten van dochterbedrijven Telfort en XS4ALL meerekent, heeft het telecomconcern  onlangs zijn 1 miljoenste interactieve tv-klant mogen verwelkomen.  Alle abbonnementen bij elkaar opgeteld heeft het bedrijf naar eigen zeggen nu ruim 1,7 miljoen tv-klanten.

Joost Farwerck, Managing Director van KPN Nederland zei erg blij te zijn met de bereikte mijlpijl. Volgens hem blijkt hieruit dat de vraag naar het televisie product van KPN is toegenomen en verstevigt het concern hiermee zijn marktpositie

KPN heeft zijn interactieve tv-dienst, die in 2006 werd geïntroduceerd, de afgelopen jaren sterk verbreed. Vorig jaar werden bijvoorbeeld TV Online en WebTV gelanceerd, hiermee kunnen klanten via webbrowsers op de computer, smartphone en tablet ook interactieve tv kijken. Daarnaast werd het zenderaanbod aanzienlijk uitgebreid, zo kwamen er meer HD-kanalen en werd de Amerikaanse zender HBO toegevoegd. Later zijn hier nog de zenders TNT en Investigation Discovery bijgekomen.

KPN blijft bezig met het verbeteren van zijn producten, zo is het concern momenteel druk bezig met het moderniseren van het bestaande kopernetwerk en wordt er flink geïnvesteerd in de uitrol van glasvezel. Hierdoor kunnen KPN-klanten profiteren van hoge internetsnelheden en interactieve tv.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *