KPN wil 45% van de breedbandmarkt

KPN wil in de toekomst 45 procent van alle snelle internetverbindingen in Nederland in handen hebben. Deze doelstelling noemt de provider in haar jaarverslag over 2012. Ook wil KPN ervoor zorgen dat bestaande klanten meerdere producten, zoals bijvoorbeeld digitale televisie, gaan afnemen.

KPN wil blijven werken aan de betrouwbaarheid van het merk. Zo is er aan de ene kant flink geïnvesteerd in het verbeteren van de bestaande infrastructuur en aan de andere kant is de klantenservice van de telecomaanbieder 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Het aantal klanten dat digitale televisie afneemt via KPN, waaronder ook Telfort en XS4ALL vallen, groeide in 2012 naar boven de 1 miljoen. Dit zorgde voor een marktaandeel dat groeide van 17 naar 23 procent. Zoals eerder genoemd zal de provider nog veel meer willen groeien op het gebied van digitale televisie.

Natuurlijk was 2012 ook op het gebied van glasvezel een jaar waarin veel gebeurde. Inmiddels is KPN voor meer dan de helft eigenaar van Reggefiber, het bedrijf dat de meeste glasvezelnetwerken in Nederland aanlegt. Ook behaalde KPN, wederom met meerdere merken, de mijlpaal van 350.000 glasvezelklanten. Door in 2013 glasvezel verder te promoten, hoopt KPN deze stijgende lijn voort te zetten.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *