KPN komt met eigen tv producties

Deze zomer gaat KPN programma’s uitzenden die door het bedrijf zelf zijn geproduceerd. Het gaat om een nieuw concept wat nog niet eerder door andere providers werd uitgerold. Samen met partners als Endemol Shine en Eredivisie wil KPN de kijker voorzien van eigen tv-programma’s.

Het moet straks een combinatie worden van live uitzendingen en on demand televisie die beschikbaar komt voor alle KPN-klanten. KPN gaat hier geen kosten aan verbinden. De eigen producties komen later in een contentbibliotheek te staan die uiteraard ook weer on demand opvraagbaar wordt. Dit maakte Frank van de Post van KPN vandaag op een presentatie bekend.

KPN gaat zich met drie pijlers richten op de nieuwe tv-strategie. Sport is er daar een van,  de andere twee zijn series en muziek. Met de Eredivisie wil KPN beelden van achter de schermen brengen, bijvoorbeeld ook het herstel van een geblessseerde voetballer. Met muziek richt het telecombedrijf zich met partners als Mojo en Amsterdam Dance Event op jongeren.

Over budgetten worden nog geen uitspraken gedaan. Wel lijkt het telecombedrijf zoveel mogelijk te sturen op praktische samenwerking en minder op financiering van producties. KPN voert gesprekken met meerdere contentproviders en verwacht binnenkort meer samenwerkingsverbanden bekend te maken.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *