Helft NL huishoudens heeft alles-in-1

Ruim 50 procent van de Nederlandse huishoudens blijkt momenteel over een zogenaamde ‘triple play’ of ‘alles-in-1 pakket’ te beschikken. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper.  Een ‘triple play’ abonnement wil zeggen dat internet, tv & bellen gecombineerd wordt afgenomen als bundel bij een provider.

De grootste providers van ons land hebben ook de meeste ‘triple play’ klanten. Het gaat dan om Ziggo, KPN en UPC. Deze spelers zijn het meest succesvol gebleken om diensten te bundelen en klanten richting die diensten te trekken. Veel kleinere providers, zoals Scarlet of Online.nl, waren en zijn nog steeds afhankelijk van concurrenten om bijvoorbeeld televisie aan te bieden.

In het laatste kwartaal van 2013 was bijna 60 procent van de KPN, Ziggo en UPC klanten afnemers van een alles-in-1 pakket. Bij andere providers lag dit stukken lager. De kabelaars hebben een mooie propositie voor de alles-in-1 pakketten gemaakt waarbij er geen standaardkosten worden gerekend. Dit heeft effect, veel klanten kiezen voor een bundel.

Nederlandse providers weten uiteraard ook dat een alles-in-1 klanten minder snel overstapt, hoe meer diensten een klant afneemt, des te kleiner de drang om over te stappen. Dit is ook de reden dat providers aan jaren proberen een vierde dienst aan het alles-in-1 pakket toe te voegen, namelijk mobiele telefonie. Momenteel is dit nog niet erg gangbaar en naar verwachting wordt op dit soort pakketen ingezet de komende jaren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *