Fusie kost Ziggo bijna 60.000 klanten

De fusie tussen de twee grootste kabelaars van ons land heeft de klant geen goed gedaan. Deze conclusie trekt de Consumentenbond. Ziggo, dat UPC opslokte, verhoogde prijzen met 5 procent maar zou weinig tot niets verbetert hebben voor de klant.

De Consumentenbond zegt zich grote zorgen te maken. Sinds de fusie komen er veel klachten over Ziggo binnen. “We horen al maanden problemen over slecht internet of zenders die uitvallen. Een veel gehoorde klacht is dat de klantenservice heel wispelturig is. Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Antwoorden verschillen als dag en nacht.”

Sinds de fusie heeft een deel van de klanten Ziggo vaarwel gezegd. Het gaat in totaal om bijna 60.000 klanten die met elkaar bijna 90.000 diensten afnemen (veel klanten nemen internet in combinatie met televisie en/of telefonie af). Veel van de overstappers kiezen voor prijsvechters als Tele2 of Vodafone. Dit doet vermoeden dat de prijsstijging de reden is om over te stappen.

Toch zijn er ook veel positieve reacties. Zo voerde Ziggo de internetsnelheid van UPC klanten (gratis) op en zijn er meer zenders bijgekomen. De prijsverhoging van Ziggo was wat ongelukkig gepland zo net na de fusie maar providers verhogen hun prijzen wel vaker. Hoewel Ziggo inderdaad bijna 60.000 klanten verloor, blijft het bedrijf met zo’n 4 miljoen klanten verreweg de grootste provider van Nederland.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *